Podmiotem realizującym jest Drukarnia KiD sp z o.o. NIP: 8952026436, REGON: 022251370, z siedzibą 51-117 Wrocław, ul. Paprotna 16, zwanej dalej KiD lub Drukarnia KiD
1. Postanowienia ogólne
- Złożenie zamówienia w KiD jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień poniższego regulaminu.
- Zakup usługi drogą internetową jest zobowiązaniem na zasadzie umowy zlecenia.
- Zakup usługi może dokonać każdy kto ma dostęp do Internetu.
- Zakup usługi realizowany jest na podstawie formularza zlecenia, którego prawidłowe wypełnienie jest warunkiem niezbędnym do wykonania powierzonego zadania.
- W momencie, gdy Zamawiający otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez KiD, zostaje zawarta umowa między Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą.
- Zleceniodawca o wszystkich kosztach zostanie poinformowany przed realizacją zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności oraz dostarczeniu pliku graficznego wg spoecyfikacji KiD
- Za zmiany danych i opracowanie projektu graficznego jest dodatkowo naliczana opłata.
- Klient akceptując Regulamin, wyraża zgodę na otrzymanie informacji pocztą elektroniczną zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2020 r. (Dz. U. NR 144 z 2002 r., poz. 1204).
2. Projekty
- Wycofanie wydruku z zatwierdzonego projektu NIE jest możliwe, za wyjątkiem sytuacji, kiedy klient zapłaci za wykonany projekt.
- KiD realizuje zlecenia na podstawie dostarczonych przez Zleceniodawcę projektów. Projekty mają być dostarczone w formacie jaki wyznaczyła drukarnia. W innym przypadku Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za błędy tym spowodowane. Szczegóły dostępne są w dalszej części regulaminu.
- Zleceniodawca ma obowiązek dostarczyć poprawne dane i projekty. Jeśli projekt jest tworzony przez firmę KiD, to jest wysyłany do zatwierdzenia przez Zleceniodawcę. Drukarnia nie odpowiada za merytoryczne, stylistyczne czy ortograficzne błędy w druku jeśli projekt został sprawdzony i ostatecznie zatwierdzony do druku.
3. Prawa autorskie i inne
Odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych plików ponosi Zleceniodawca. Złożenie zlecenia jest równoznaczne z zapewnieniem przez Zleceniodawcę o posiadaniu pełnych praw do powielania posiadanych materiałów. Zleceniodawca oświadcza również, że przysyłane pliki są wolne od wirusów, które później utrudnią lub nawet uniemożliwią sprawne działanie urządzeń komputerowych jak i oprogramowania.
4. Terminy realizacji i warunki wysyłki
- Zleceniodawca musi przestrzegać terminu złożenia dokumentów i projektów. Jeśli są dostarczone w dalszym terminie Zleceniobiorca nie odpowiada za opóźnienia w dostarczeniu zamówionego towaru.
- Podawane terminy mogą nieznacznie ulec zmianie, dlatego zobowiązujące terminy dostaw muszą być oddzielnie uzgodnione pisemnie.
- Dni robocze liczone są od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt ustawowo wolnych od pracy.
- Termin realizacji może wydłużyć się o okres wynikający ze zmiany ustaleń lub wystąpienia przeszkód natury technicznej, typu awaria, brak dostaw mediów, opóźnienie w dostawie surowców, jak również innych niezależnych od drukarni. W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany.
- Zakończenie terminu realizacji następuje w dniu przekazania wykonanego zlecenia firmie logistycznej lub innemu podmiotowi celem doręczenia.
- Przesyłki kurierskie są ubezpieczone i podlegają reklamacji w przypadku uszkodzenia podczas transportu. Warunkiem zwrotu kosztów lub wymiany towaru jest spisany w obecności kuriera protokół szkody (po podpisaniu odbioru paczki należy sprawdzić czy jest ona w jakiś sposób uszkodzona, również pod względem zawartości). Przesyłki pocztowe wysłane jako wartościowe również podlegają reklamacji na takiej samej zasadzie.
- KiD nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia przesyłek z winy Poczty Polskiej bądź Firmy Kurierskiej.
5. Warunki reklamacji jakości towaru
- Zamawiający zobowiązany jest każdorazowo do sprawdzenia otrzymanych materiałów.
- Termin przedawnienia ewentualnych roszczeń z tytułu wad wynosi 7 dni od dostarczenia towaru. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest uregulowanie rachunku wobec drukarni, jeśli nie zostało to zrobione wcześniej.
- Podstawą reklamacji kolorystycznej jest tylko i wyłącznie proof barwny dostarczony przed wykonaniem druku.
- Jeżeli towar jest tylko częściowo wadliwy to Zleceniodawca nie może zgłosić całej partii towaru do reklamacji, lecz tylko część nie spełniającą wymogów jakości.
- Prawo do składania reklamacji ma tylko i wyłącznie Zleceniodawca i prawo to nie może być przekazywane innym osobom.
- Nadmiar lub niedomiar do 5% towaru jest możliwy i nie stanowi podstawy do roszczeń reklamacyjnych.
- W przypadku uznania reklamacji reklamowanego nakładu zwrot nie może przekroczyć wartości fakturowanej.
- Drukarnia rozpatrzy reklamację w ciągu 7 dni roboczych od jej zgłoszenia. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji, drukarnia poinformuje Zamawiającego o sposobie jej rozwiązania.
- Drukarnia dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Ogólny szkic procedury realizacji zlecenia
- Niniejsza procedura dotyczy produktów i usług poligraficznych, których specyfikacja została określona przez Klienta podczas procesu zakupowego.
- W celu zawarcia umowy sprzedaży, należy zalogować się na stronie internetowej drukarniKiD.pl, utworzyć konto, wybrać produkt i ustawić odpowiednie parametry, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, a następnie złożyć zamówienie.
- Po potwierdzeniu zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „zamów”, Klient zostanie przzeniesiony na stronę zamówienia, gdzie może wybrać metodę wysyłania pliku graficznego, metodę płatności, sposób dostawy oraz podać adres dostawy.
- Po potwierdzeniu zamówienia, Klient otrzyma wiadomość e-mail z podsumowaniem zamówienia, zawierającą numer zamówienia, cenę produktów lub usług, proponowaną metodę płatności i dostawy oraz domyślny adres dostawy.
- Realizacja zamówienia rozpocznie się po akceptacji wszystkich plików graficznych przez Klienta oraz zaksięgowaniu płatności za zamówienie na koncie bankowym drukarniKiD.pl, lub operatora płatności
- Akceptacja wszystkich plików graficznych stanowi oświadczenie woli Klienta co do zawarcia umowy sprzedaży, a w przypadku opłaconych zamówień uniemożliwia rezygnację z druku.
- Z uwagi na sprecyzowanie właściwości zamawianych produktów przez Klienta, odstąpienie od umowy przez Klienta jest niemożliwe.
- Zamówienia nieskierowane do realizacji przez 14 dni zostaną automatycznie usunięte z konta użytkownika.
- Faktura zostanie wystawiona w ciągu siedmiu dni od zaksięgowania płatności na koncie, zgodnie z procedurami księgowymi.
- Zamawiający może anulować opłacone zamówienie przed akceptacją plików graficznych.
- W przypadku anulacji zamówienia opłaconego przelewem, Klient otrzyma zwrot środków pomniejszony o koszty administracyjne w wysokości 44.99 zł brutto.
- Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dokładne godziny akceptacji plików oraz terminy realizacji są podane na stronie internetowej dla każdego produktu.
- Drukarnia ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia z powodów technologicznych, takich jak awaria urządzeń lub brak dostępności surowców na rynku.
7. Ustalenie warunków zlecenia:
- rodzaj zamawianego towaru;
- nakład i rodzaj zamawianego wydruku;
- ustalenie całkowitej ceny, a także rodzaju dokumentu potwierdzającego wpłatę (paragon lub faktura VAT);
- Realizacja wydruków po dokonaniu wpłaty faktury zaliczkowej na konto KiD lub przez dostępnego na stronie operatora płatności online (Przelewy24.pl, PayPal, Autoapy S.A., PayU, PayPro) przez BLIK, Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro - Wysyłka towaru na adres wskazany przez Zleceniodawcę.
- Odbiór wydruków oraz ustosunkowanie się do nich pod względem ewentualnych uwag.
8. Ogólna specyfikacja przygotowania plików
- Wszystkie pliki należy spakować do formatu ZIP lub RAR
- Formaty plików:
- TIF – format 1:1, rozdzielczość 300dpi, tryb kolorów CMYK, w druku offsetowym bez osadzonych dodatkowych profili, bez warstw – spłaszczone.
- PDF – Wszystkie teksty powinny być zamienione w krzywe, mapy bitowe odpowiednio zapisane skala 1:1, rozdzielczość 300dpi, w druku offsetowym bez osadzonych dodatkowych profili ICC,profil kolorów CMYK
UWAGA!!!
KiD NIE PONOSI odpowiedzialności za prace przysłane w programie Corel Draw i pliki PDF z programu Corel Draw, a także pliki PSD lub TIFF niepoprawnie wygenerowane oraz wynikłe z tego tytułu błędy.
Praca powinna mieć zachowane 3 mm spadu ze wszystkich stron. Fotografie umieszczone w pliku powinny mieć kolory CMYK. Zdjęcia – format TIFF, minimalna rozdzielczość 300 dpi CMYK.
- Suma składowych barwy (total ink) nie powinna być większa niż 340%. Czarny w aplach najlepiej przygotować jako C·30·M·20·Y·20·K·100 (proporcje farb dodatkowych można zmieniać zależnie od oczekiwanego efektu i charakteru pracy).
- Linie nie powinny mieć grubości mniejszej niż 0,2 pkt. i czarny w napisach NIE MOŻE składać się w 100% z czterech kolorów procesowych.
W przypadku plików PDF wyeksportowanych z programu Corel, aby uniknąć błędów w wydruku należy zaznaczyć wszystkie zdjęcia i obiekty na pracy za wyjątkiem tekstów( które należy zmienić na krzywe) i połączyć je z tłem (przekształcić na mapę bitową).
9. Sprawdzenie pracy.
KiD może sprawdzić poprawność danych. Pliki bez opcji sprawdzenia zostaną wydrukowane w postaci takiej jak zostały przygotowane., i w takim przypadku KID nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie plików do druku. Prace drukowane są w takiej postaci, w jakiej zostały dostarczone do druku
Układ graficzny.
- Katalogi i broszurki przesyłamy zawsze w formacie PDF strona po stronie,
- Każda strona powinna zawierać:
- linie cięcia według formatu zgodnego z formatem publikacji,
- opis nr strony (katalogi, broszurki) w obszarze poza liniami cięcia,
- Elementy drukowane na spad powinny wychodzić poza linie cięcia na minimum 3 mm.
- Własne elementy tekstowe lub graficzne nie powinny znajdować się w odległości mniejszej niż 4 mm od linii cięcia.
- Uwaga!! obiekty 100% czarne zostają nadrukowane (overprint), KID nie ponosi odpowiedzialności za nadrukowania (overprinty) na innych kolorach zadanych w pracy.
- KID NIE PONOSI odpowiedzialności za zmiany kolorystyczne w pracach wynikłe z konwersji profili niezgodnych ze specyfikacją do profilu Coated Fogra 27 (ISO 12647-2):2004.
- Weryfikacja kolorystyczna (Proof, cromalin) jako opcja płatna na życzenie klienta.
- Na każdej stronie proofa powinien się znajdować pasek kontrolny Ugra/FOGRA MediaWedge V.2.0.
- Odbitka próbna powinna być wykonana z tych samych plików, które zostaną dostarczone do KiD
- Dostarczenie do druku prawidłowo wykonanej odbitki próbnej jest warunkiem uzyskania zbieżności druku z wzorem.
- Odbitka próbna nie spełniająca warunków opisanych w powyższym dokumencie nie stanowi wiarygodnego wzoru kolorystycznego dla druku. W takiej sytuacji lub w przypadku braku wzoru koloru dla prac, dla których jakość reprodukcji barwnej jest szczególnie istotna, do druku może być użyty wzór koloru wykonany w KiD na koszt klienta.
10. Polityka Prywatności
KID zobowiązuje się nie udostępniać danych swoich Klientów osobom trzecim. Dane tą wykorzystywane tylko w celu kontaktów niezbędnych do realizacji zlecenia, zgodnie z Polityką Prywatności KiD dostępną na stronie internetowej DrukarniaKiD.pl
11. Promocje
KiD zastrzega sobie prawo do zmiany cen w każdym czasie oraz ma prawo organizowania akcji promocyjnych.
12. Postanowienia ogólne
- Oferta nie jest oferta handlową w rozumieniu KC.
- Poprzez złożenie zamówienia na naszej stronie klient wyraża zgodę na wykorzystanie danych osobowych podanych w formularzu zamówienia w celach marketingowych. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, dane klienta nie będą udostępniane osobom trzecim.